Dovolená 2015 - Chorvatsko / Villas Rubin

7. srpna 2015 v 16:00 | Peggy Tail

Invia je zprostředkovatel zájezdů cestovních kanceláří a neví o svých zájezdech nic moc užitečného. Cestovali jsme se společností Kellner do bungalovů Villas Rubin asi 5 km od města Rovinj.
Informace o zájezdu nám přišly asi týden před odjezdem a zahrnovaly: kartičky s pojištěním, informace o cestě a ubytování (kde je to nejdůležitější, nejlépe mít stále po ruce), nějaká doporučení a hlavně VOUCHER, který vám zajistí ubytování na recepci.

Informace o zájezdu jsou pěkně nahňácané,je snadné se přehlédnout.
Zájezd byl naplánován na 10 dní i s cestou. Vyráželi jsme 26. června ve 14.00 z magistrály naproti Hlavnímu nádraží, z toho nejblbějšího místa v Praze. Autobus přijel už čtvrt hodiny před odjezdem, dva řidiči nakládali kufry a odškrtávali si cestující.

Jízda trvala 16,5 hodiny. Mě osobně dlouhé cestování autem nevadí, ale autobusem to bylo o něco horší. Největší a vlastně jediné dva problémy během jízdy jsem měla s bolením těla a únavou, která nešla zahnat. Jeli jsme přes Rakousko, pod Alpami Itálií a Slovinskem. Řidiči byli moc fajn, mohli jste je poprosit o nějaké placené nápoje a podobné blbosti, klimatizace fungovala. Stavilo se v Čechách několikrát, než se autobus zaplnil a poté cca po každých třech hodinách na 20 min, i když to vždycky vyšlo na déle. Měli jsme s sebou na cestu pár eur, v Rakousku se na pumpách za záchod platí.

Dorazili jsme v 7.10 ráno, naprosto vyřízení, unavení a trochu hladoví. Naštěstí jsme měli na cestu dost jídla a pití a zde v areálu byl krámek otevřený od 8 do 12 dopoledne a od 5 do 10 večer. Doplazili jsme se na recepci a tam se dozvěděli, že pokoj nám můžou předat až ve 2 odpoledne. V informacích vám píšou, že příjezd může být v brzkých ranních hodinách a tak je dobré si vzít do batohu věci na pláž. Kufry si lze nechat na recepci. To je pravda, ale my neměli zájem se koupat. My jsme chtěli kurva spát! Bylo to naprosto příšerné, ve vedru, vzhůru už 30 hodin než jsme dostali klíče od pokoje. A to si můj přítel musel vystát hodinovou frontu od 2 do 3, zatímco já jsem se na férovku položila na zem před recepci a rozhodla se spát.

Co k tomu napsat víc, než že jsme se nechali napálit. Mysleli jsme, že budeme mít takovýto bungalov, které jsou na fotkách, které vám na internetu ukazuje Invia.

Ovšem Invia ukazuje celý areál a pochybuju, že ví, jak budete skutečně ubytováni. Ve skutečnosti jsme měli jen maličký pokoj v tomto bungalovu.

Chtěla jsem to vevnitř vyfotit, ale prostě jsem na to zapomněla. Můžu vám jen říct, že šlo o malý pokoj, kde byl stůl, velká skříň, dvě velké postele sražené k sobě, lednice, hezký balkónek se stolem a židlemi, miniaturní koupelnička zahrnující záchod, umyvadlo a sprchový kout, kde se nedalo pohnout. Vše bylo čisté a pokojová služba chodila každý den. Mezi mínusy patří málo místa, odtokový kanál u sprchy, který zapáchal a větrák, na kterém byl nabalen bordel a kdybychom ho zapnuli, asi bychom se se svou alergií zadusili.

Byla jsem naprosto vyčerpaná, ještě ke všemu jsem měla své dny, takže nervy na dranc, ve vzteku jsem volala naší delegátce, že ten bungalov vypadá úplně jinak. Ta rozmlouvala stylem uspěchané pracovnice, která si sotva stihne dojít na záchod a řekla, že naše ubytování ověří. Poté mi volala zpět, že podle smlouvy je všechno v pořádku. A opravdu, podle papíru bylo všechno v pořádku, protože to, co vám ukazují na internetu a to, co nám tvrdili ve společnosti Invia při schůzce se neshoduje s tím, co je na smlouvě napsáno drobným písmem. Tedy "ubytování dbl". A to znamená pokoj v bungalovu, nikoli to, co si prohlížíme na stránkách Invia. Delegátka taky poznamenala, že nejsme první, kdo si na to stěžoval.

Naštěstí, nám ten pokoj bohatě stačil. Uvnitř jsme byli vždy jen chvíli. Jediné, co nám opravdu vadilo, byla ta malá koupelna. Člověk se tam kolikrát praštil, škrábnul. A voda ze sprchy byla všude (proto ten kanálek).
Delegátka se s námi sešla až druhý den odpoledne. Říkala, že má na starosti celé pobřeží a že je možnost se s ní jinak zkontaktovat jen přes telefon. Jenomže vždycky když s ní mluvíte, připadáte si jako by byla tajnou agentkou CIA a zrovna byla uprostřed vyšetřování. Kellner očividně moc delegátů nemá. Na schůzce nám řekla, jak se dostat do Rovinje, nejbližšího města, a že odjezd autobusu zpět do Čech se dozvíme den před odjezdem nebo ještě ten den SMSkou, ale že to bývá ve večerních hodinách. Jak jistě se člověk po takových informacích cítí!

Vždycky když začnu psát o cestě tam nebo zpět, jsem zase frustrovaná, protože to bylo opravdu celé uspěchané a nejisté. Chápu, že ti, co cestují často, jsou na to zvyklí a už se naučili všechno řešit, ale my jsme byli jen dva začátečníci. Můj přítel cestoval do zahraničí jen jedinkrát v životě, když mu bylo 11. Mě je 19 a cestovala jsem už hodně krát (s rodiči), ale sama jsem si připadala ještě jako dítě a když na vás někdo chrlí nepřesné informace a ještě se na vás kouká, jakože jste úplně blbí a že plýtváte jeho časem, člověk z toho moc moudrý není. Zkrátka cestovka HRŮZA!
Teď k té nejkrásnější části, totiž k Chorvatsku.

Krásné oblázkové pláže ve zvláštní kombinaci s jehličnatými háji. Tak si vždycky představím Chorvatsko. V areálu Vilas Rubin jsme našli všechno, co jsme potřebovali (kromě zmrzliny). Polopenze - snídaně a večeře nám k jídlu stačili vždy na celý den. No vážně. Ráno jsme se tak najedli, že jsme pak po snídani na hodinu usnuli, pak se vypotáceli na pláž, tam se rozplácli a zaplavali si. Odpoledne jsme se odsunuli zpět, vysprchovali se a hráli tu hodinu a pul do večeře karty. Večeři už jsem nepřeháněla, zato můj přítel z toho přibral tři kila, haha! Ale u něj to není kontraproduktivní. Na výběr je tam opravdu hodně věcí. K snídani i k večeři maso, mléčné výrobky, zelenina, ovoce a samozřejmě sladké. K pití je zdarma k večeři jen voda, něco jiného si musíte objednat. K snídani je zdarma voda, šťávy, čaj, kakao, kafe, mléko (teplé i studené). Po večeři jsme se většinou procházeli po pláži. To byla moje nejoblíbenější část, protože z nějakého důvodu jsem se narodila tak, že nemám ráda slunce ani vodu, no a i přesto jsem si dovolenou užila. Moře mi vyléčilo akné a na týden mi zmizela alergie. (Teda v pokoji jsem reagovala na ten špinavý větrák).

Když jsme nešli k moři, šli jsme k bazénu, do kterého je pro ubytované vstup zdarma. Jen tobogán a lehátko se platí. (Lehátko jsme fakt nepotřebovali.) Bazén jsem si nejdřív užívala víc, než moře, ale poslední den (o kterém jsme mysleli, že je předposlední - taky zábavná historka) jsme si půjčili šlapadla (taky si lze zapůjčit kola a další věci) a to byl ten nejhezčí den, co jsme tam měli (tedy až na tu "zábavnou" historku). Objeli jsme nejbližší ostrůvek a zaskákali si do vody. Opravdu pořádně jsme si zaplavali a snadno, protože jsme nemuseli překonávat žádné kameny ani řasy a jiné živé věci, kterých se štítím (jo, já vím, jsem vadná). Šlapadla určitě doporučuji, je to nejlepší a nejsnadnější způsob, jak si zaplavat v moři. Do Chorvatska nejezděte bez bot do vody. Rozhodně ne. Nikde na pláži se nelze dostat do vody bez bot, pokud nemáte nohy z gumy, či jiného materiálu (nebo pokud nejste můj táta). Boty do vody se v turistických oblastech prodávají na každém rohu.

Peněz se na dovolené vždycky dost utratí. Pro nás platil kurz - kuna = 3,5 koruny. Měli jsme nejlepší kurz ve směnárně Exchange, pro kterou platí slevový kupon pro výměnu nad 2000 Kč, který si lze kdykoli vytisknout. (Díky Jenny :D) Nakonec jsme byli rádi, že jsme dostali tak velký příspěvek na útratu, jinak bychom byli ztracení.

Lidé jsou tu vstřícní a přátelští. Jeden pán nás dokonce pozval na panáka, za to, že jsme si od něj koupili marmeládu xD. Vždy je dobré být obezřetný, ale na nás Rovinj zapůsobila jako oblast bez krádeží. Před domy měli lidé zaparkovaná svá kola, bez řetězů a zámků, jakoby tam nikdo neměl potřebu krást. Zatímco v Čechách vám vezmou i ručník ze společného balkónu, na dovolené jsem se nebála, že by mě chtěl někdo okrást.

Racci mají svůj zvláštní odstavec, protože to jsou naprosto úžasní tvorové. Ty racky, které jsem zažila v Chorvatsku, jsem ještě nikdy neviděla. Jejich zvuky připomínající... no naprosto cokoliv, mě dostávaly každou chvíli. Jejich chování a krása mě nepřestávaly udivovat. Vždycky když jsem vzhlédla a někde uviděla sedícího racka, působil na mě jako asasín, který se rozhlíží a vtiskává si ptačí pohled na zem pod ním do paměti. Asasín, který potom křikne a vrhne se po hlavě dolů, a ještě než narazí na zem, prudce zabere a vznese se do oblak.

Moře bylo v našem termínu už dost teplé, ale zase ne moc. Bylo průzračně čisté, ale kusy kamenů a řasy nám zakrývaly pohled na dno. Mezi kameny na pláži, před námi utíkali roztomilí krabíci. Když jsme se dostali dál, byla před námi očišťující modř s ostrůvky, hluboko pod námi kameny, sem tam mořský ježek či okurka a ojediněle i nežahavé medúzy. Mušle žádné.

Dvakrát jsme jeli autobusem z Villas Rubin do Rovinje. Cesta tam trvá asi 10 minut. Ale to vedro! Dá se dojít i pěšky, ale ne po pobřeží, to se kroutí jak hovno v proutí a cesta je hned 3x delší. Rovinj je nádherné přístavní město italského rázu (bývávalo Italské). Dokonce si můžete udělat výlet do Benátek. Sednete na loď a za hodinu jste tam! Ale my jsme nejeli. Nerada zpracovávám více zemí najednou. Kousek od Rovinje je také ostrov Sv. Catrina, kam si lze lodí zajet. Největší dominantou města je nepřehlédnutelná věž kostela svaté Eufémie, která se tyčí na vrcholu kopce. Tou další dominantou je podle mě zmrzlina. Jako vážně. Boží zmrzlina. Stojí 8 kun. Nesrovnatelná s našimi kopečky. Projít Rovinj stojí určitě zato. Nikde jinde asi suvenýry neseženete a kromě toho, Rovinj je prostě krásná! Na trhu jsme pořídili hodobóžové medy s vůní bylinek jako levandule nebo šalvěj. Nojo, přímořské potraviny jsou na úplně jiné úrovni, však většina z nás jezdí na dovolenou hlavně za mořem a jídlem.

Poslední den (jak už jsem zmiňovala) jsme byli na šlapadlech. V hotelu vám dají takové náramky s čipy na ruku. A díky těm čipům nemusíte vše platit na místě, ale nakonec pobytu či dne stačí jen předložit čip na recepci a tam zaplatit všechny nahrané útraty. Prozíravost nás zachránila, že jsme šli zaplatit ještě ten "předposlední den". Na recepci jsme zjistili, že dlužíme nájem za jeden den a noc. To proto, že to byl náš poslední den a v 10 ráno, už jsme měli mít vyklizený bungalov. Kriste Ježíši, kdybych v SMSce neměla napsáno, že odjíždíme až za 2 hodiny, asi bych zkolabovala. I tak mě to pěkně vyděsilo. Naštěstí jsme měli dost peněz na zaplacení dluhu, který činil v přepočtu asi 1500 korun. Ne nejsme blbí, jen jsme celý pobyt byli přesvědčeni o tom, že odjíždíme 5. července, zatímco 5. července jsme měli přijíždět do Čech. Sbalili jsme si za 15 minut, nakoupili jídlo na cestu a netrpělivě čekali na autobus. V tu chvíli jsem byla tak zmatená a vystresovaná, že jsem se bála, že ten autobus nepřijede. U delegátky jsem se ujišťovala, ta mi říkala, že klidně může přijet dřív nebo později. Když autobus přijel, prostě jsem se musela zeptat: "Prosím vás, jedete do Prahy?!" Samozřejmě bylo už všechno v pořádku, naše jména byla na seznamu, řidič jel do Prahy a tak jsem si konečně vydechla s tím, že se snad domů dostanu.

Je jedno, jak na vás kdo bude koukat, co si o vás kdo bude myslet, vždycky dělejte, že ničemu nerozumíte a že všechno chcete vysvětlit znovu. Nikdy se nebojte zeptat i na sebemenší ptákovinu. My jsme skvělým příkladem toho, co všechno se vám může stát. Čínské úsloví říká: "Zeptáš-li se, budeš blbcem na pět minut, nezeptáš-li se, budeš blbcem po celý život".

1 člověk ohodnotil tento článek.